A Lawyerist.com 2010 óta hírdeti meg a legjobb ügyvédi weboldalak versenyét. Idén 150 ügyvédhonlappal pályáztak számos országból, de természetesen az amerikai oldalak voltak túlsúlyban. Idén csak egyetlen kritáriumot támasztottak a szervezők: nem indulhatott a versenyen nem-mobilbarát honlap (tehát a reszponzív webdesign már alapkövetelmény lett).
Sokban hasonlítanak a győztes ügyvédi weboldalak. Kiemelkedő a vizualitás, a képek szerepe és érdemes figyelni az ügyvédi profilképek profizmusát. A legjobb bizalomépítő eszköz.
Szinte mindegyik oldal bemutatja az iroda referenciáit, árait és hogy milyen eredményeket értek el ügyfeleiknek. Ezzel segítik a potenciális ügyfeleket a választásban. Pontosan ez az a három dolog, amit egy magyar ügyvédhonlapon tilos kiírni.
A győztes pályázók oldalaiból válogatunk, az ügyvédhonlapok a képekre kattintással érhetőek el.
A kreatív cégekre célzó butik new yorki iroda a teljesen minimalista, végletekig letisztult dizájnjával hódított. Tökéletesen érti a célcsoport igényeit és ízlésvilágát, egyszerűen átlátható, 1 oldalas weblap. Talán már-már túl egyszerű is:
A neve mindent elmond. Ki, mit és hol csinál. Tökéletes. Az egész oldal az információra van felépítve: mivel tudja segíteni az ügyvéd az ügyfeleit. Mi vár rá, mi a büntetőeljárás folyamata, mire számíthat korább tapasztalatok alapján. Élő chat és videóbemutatók teszik interaktívvá az oldalt:
Egy kétfős, büntetőjogi ügyvédi iroda honlapja is lehet olyan színvonalas, mint egy nemzetközi ügyvédi irodáé. Ráadásul egy 150.000 fős kanadai városban tevékenykednek. Profi dizájn, szép képek, informatív oldal, könnyű navigáció:
A szexuális bűncselekmények áldozataira specializálódott weboldal minden megoldásával a sértettekre fókuszál. Igyekszik már a honlapon minden lehetséges kérdésre választ adni. Az oldal még egy „gyors kilépés” gombbal is rendelkezik, így ha olvasás közben rányitnak az emberre, nem kell feltűnő módon becsuknia a böngészőt, hanem átnavigál a weather.com-ra:
A gyanúsan magyar hangzású munkajogi praxisú ügyvédi iroda fő üzenete: mi csak munkavállalókat képviselünk. Ezzel pozícionálták is magukat. Röviden leírják a legjobb, beazonosítható tulajdonságaikat, melyek bár klisésen hangzanak, de mégis azonnal bizalmat ébresztenek a sérelmet szenvedett munkavállalóban:
Válóperes ügyvédek. Remek sliderrel kezdődik az oldal, csupa filmes utalással, melyek mindegyike a válási procedúra egy kardinális kérdésére kínál megoldást (vagyonmegosztás, gyerekelhelyezés az apák szempontjainak a figyelembevételével…). Egyértelmű menüpontok, könnyű navigálás, válasz minden kérdésre, blog és releváns tapasztalatok, eredményekkel. Tökéletes:
Hogy egy rossz példát is mutassunk: amikor a dizájn a használhatóság rovására megy. Lassú az oldal a háttér videó miatt, rosszul olvashatóak az információk. Nincs kedve az embernek elmélyedni a részletekben:
Szellemi alkotások jogára és ezen belül videójátékokra és startupokra specializálódott iroda. 10 másodperc alatt rájövünk, hogy jó helyen járunk-e. Ismét igazodik a célcsoporthoz, és egy niche területet szemel ki magának, ahol sikeressé válhat. Ez nem csak honlap, ez stratégia:
Ugyanez a koncepció, csak katonák képviseltére szakosodott iroda formájában:
Ez az oldal pedig egyszerűen nagyon szép!
Lehet, hogy önnek is új honlapra lenne szüksége? Akkor ide kell kattintani: