Tegyük fel, hogy ön ahhoz a kisebbséghez tartozik, akinek már régóta van honlapja. Pár éve készült, azóta nem igazán frissült, de legalább van. (Ha nincs, akkor gyorsan kattintson ide, akár két hét alatt elkészítjük).
Ha nem jön elég megkeresés a honlapján keresztül, akkor nem tölti be a funkcióját, nem használja ki az ügyvédi honlapban rejlő lehetőségeket. A potenciális ügyfelek is, akiket a jelenlegi ügyfelei ajánlottak, nagy eséllyel megnézik a honlapját, és ön sem akarja, hogy rossz benyomást keltsen már az első virtuális találkozás. Ezért összeszedtük a leggyakoribb hibákat az ügyvédi honlapokkal kapcsolatban, ha egynél több állítás igaz az ön honlapjára, akkor el kell gondolkozni egy felújításon.
- Nem mobilbarát. Talán ez az első dolog, ami kiütközik egy pár éve készült honlapon. Egyrészt a Google is büntetni már a nem mobilbarát honlapokat, másrészt a potenciális ügyfélnek is megnehezíti a dolgát, ha például épp az irodája pontos helyét keresi az utcán állva.
- Nincs rajta blog. Sok-sok érvet tudunk felsorolni a saját blog mellett, többek között forgalmat generál a honlapra, saját publikációs felület, könnyebben eljut a szaktudása a szélesebb közönséghez, és a látogatók megbizonyosodhatnak a szakértelméről.
- Kevés kép. Például nincs, vagy rossz minőségű kép szerepel önről, kollégáiról vagy magáról az irodáról. Vizuális lények vagyunk, egy jó képpel nagyobb bizalmat tudunk elérni, mint egy hosszú önéletrajzzal.
- Nem jó képek. Ha a honlapján egynél több Justitia szobor, mérleg, paragrafusjel vagy bírói kalapács szerepel, akkor változtatni kell. Ezek olyan ügyvédi honlaphoz tartozó klisék, melyek nem emelik ki a tömegből, senki nem fog emlékezni az ön honlapjára, mert már 10 kollégájánál látta ezeket az elemeket. Az irodát és praxisokat illusztráló fotók sokkal jobbak, ha pedig igazi, csak az ön számára készített fotókkal mutatja be az irodai életet, igazán emberközelivé tudja tenni irodája arculatát.
- Túl jogászias. Az önéletrajzában nem az a fontos, hogy hol végzett, milyen eredménnyel és milyen elismerései vannak, hanem miben igazán szakértő, mihez ért. A kiegészítő információk is fontosak, csak a sorrendre kell odafigyelni. A jogterület leírásainál vegye figyelembe a látogatók képzettségét és érdeklődését, ne a kollégáinak írjon, hanem az ügyfeleinek.
- Közösségi média. Az ügyfelei használják, használja ön is. Facebook vagy LinkedIn, a célcsoporttól függ, melyiken legyen aktív, de legyen lehetőség könnyen megosztani a tartalmakat (share vagy like gombok beépítésével).
- Kapcsolat. Legyen könnyű kapcsolatba lépni önnel, hiszen ez a legfontosabb cél. Legyen egy kapcsolat felvételi űrlap, amit a honlapon lehet kitölteni, vagy akár a telefonszámát egy kattintással lehessen hívni mobilról is.